mandag den 30. december 2013

Året 2013

Året 2013. Et år som ændrede på mange måder. Jeg droppede ud af min gamle skole, og begyndte på en ny. Jeg flyttede for første gang hjem til min fødeby efter 3 år ude. Jeg mistede min sidste bedsteforældre på årets første dag. Jeg flyttede sammen med ham, og vi fandt et andet sted at bo. Han endte med, at forlade mig og gøre mig hjemløs, efter der var gået lidt over et halvt år som roomies. Jeg knyttede mig til folk, som jeg slet ikke skulle have knyttet mig til. Jeg skulle have fulgt min mavefornemmelse. Den vidste fra starten af, at mit "nye" liv i et nyt år, nok skulle ende med at gå galt. Nu sidder jeg på årets sidste dag, og der er sket så meget. Det er en kliché, når folk siger at året har ændret en mere end andre år. Men det her år har virkelig ændret mig. Jeg sprang ud i noget, uden nogen som helst form for faldskærm. Og jeg vidste der ville være 90% chance for, at det hele ville gå galt. Og det gjorde det. Men siden midten af august, har mit liv gået stærkt. Jeg tog mig sammen. Jeg så frygten i øjnene. Jeg kæmpede mig op og stå igen. Jeg har gjort mig selv stolt på mange punkter. Og det der ikke mange, som kan sige om sig selv. Året 2013 har været et år med både gode og dårlige minder. Men en ting er sikkert, at selvom der har været rigtig mange dårlige. Så har jeg lært mig selv mere at kende.

Måske har jeg glemt det vigtigste. Måske glemte jeg mig selv. Men jeg kan starte det nye år, med nye udfordringer. Og en ny mig. Her er et lille fact: Vi kommer alle til at dø.

Og derfor er mit nytårs fortsæt: Lev hver dag, som det var den sidste.


2014 kom an....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar